Centralna Agencja Informacyjna

11:21 | sobota | 28.11.2020

© 2020 r. Federal Media Company FMC. All rights reserved.

Z ostatniej chwili!

CAI 24 – Liczba potwierdzonych przypadków Covid-19 wynosi już 973 593. Zdiagnozowano 15 178 nowych zakażeń, zmarło 599 osób, u których stwierdzono SARS-CoV-2. 514 z nich miało choroby towarzyszące, a 85 wyłącznie z powodu Covid-19. Epidemia w naszym kraju pociągnęła już za sobą 16 746  ofiar.

Mieli połączyć Netflix z TikTokiem i Instagramem. Właśnie bankrutują

Czas czytania: 2 min.

Koniecznie przeczytaj

Kolejny dzień fatalnych wiadomości z Ministerstwa Zdrowia. Rośnie liczba ofiar epidemii

Badania laboratoryjne potwierdziły zakażenie koronawirusem u kolejnych 15 178 osób; zmarło 599 chorych – podało w sobotę Ministerstwo Zdrowia....

Co dalej z Kukiz’15? Najpierw koło poselskie, później walka o realizację postulatów

Według ustaleń reporterów stacji RMF FM, lider Kukiz'15, po rozstaniu z PSL utworzy koło poselskie. Potwierdza to oświadczenie ugrupowania...

Irlandia Północna zaczęła lockdown, Walia zapowiada nowe restrykcje

Po tygodniu złagodzenia restrykcji w Irlandii Północnej zaczął się w piątek nowy dwutygodniowy lockdown, który jest ostrzejszy niż obowiązujące...

Platforma Quibi upadła po pół roku działania. 10-minutowe odcinki seriali się nie przyjęły.

Stworzony przez byłego szefa Disneya i byłą menadżerkę DreamWorks serwis Quibi wystartował w kwietniu i właśnie kończy działalność. Dzieło Jeffreya Katzenberga i Meg Whitman nie wytrzymało na rynku mimo gigantycznego zastrzyku pieniędzy od inwestorów.

W chwili startu Quibi (skrótowiec od Quick Bites, czyli „Szybkie kęsy”) zebrał aż 2 mld dolarów od inwestorów. To jednak nic nie dało.

Platforma oferowała krótko-odcinkowe seriale. 10-minutowe odcinki i elastyczna praca kamery (oglądanie w poziomie zwiększało widoczny obraz) nie przyjęły się nawet wśród korzystających na co dzień głównie z telefonów.

Dla porównania w trakcie startu Quibi miało 300 tys. użytkowników, a Disney+ 4 mln. Wiele z nich po darmowym okresie nie wykupowało abonamentu.

Klęska jest tym większa, że twórcom udało się namówić do projektu największe nazwiska w Hollywood. Krótkie seriale mieli stworzyć m.in Steven Spielberg, Sam Raimi, Jennifer Lopez, czy Stephen Soderbergh i Catherine Hardwicke.

Według „The Wall Street Journal” porażka Quibi tkwi w lockdownie. Ludzie dostali 3-miesięczny okres próbny na usługę, której istotą są krótkie formy do oglądania w drodze, a wiele potencjalnych abonentów i tak utknęła w domach.

Quibi był de facto nastawiony tylko na dostępność mobilną – opierał się na aplikacji na telefonie i nie miał możliwości przerzucania seriali na większy ekran – np. telewizora. Ba, wręcz blokował przesyłanie obrazu z telefonu na telewizor.

Zanim twórcy naprawili ten błąd było już za późno i większość użytkowników i potencjalnych abonentów, po prostu wybrała konkurencję. Abonament po okresie próbnym wynosił 4,99 lub 7,99 dolara.

Tylko 10 proc. użytkowników zdecydowało się na wykup abonamentu. Co gorsza, założycielom nie udało się nawet znaleźć firmy, która odkupiłaby prawa do powstałych seriali.

Źródło: The Wall Street Journal

reklama

Ostatnio dodane

Carrefour rezygnuje z reklamy w TVP! Powód? Nieodpowiednie standardy

Za pośrednictwem Twittera, jedna z jego użytkowniczek, poinformowała centralę francuskiej sieci Carrefour o propagowaniu przez TVP "obrzydliwej nienawiści anty...

Gowin: dzięki tarczy antykryzysowej nie dopuściliśmy do fali upadłości

Dzięki tarczy antykryzysowej przedsiębiorcy zachowali płynność finansową; nie dopuściliśmy do fali upadłości - ocenił w piątek wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin. "Dzięki...

Moskwa i Berlin ratują gazociąg Nord Stream-2. Oto nowy plan!

Kremlowskie lobby w Niemczech planuje wykorzystanie kontrowersyjnej inwestycji do transportu wodoru produkowanego w Rosji. „Niemiecko-Rosyjska Izba Handlowa uzasadniła dokończenie budowy gazociągu Nord Stream-2”. Taką wiadomość...

W USA rośnie świąteczna konsumpcja. Wydatki zwyżkują, ale jeszcze daleko do zeszłorocznego poziomu

„W listopadzie Amerykanie zadeklarowali wyższą kwotę, jaką chcą wydać na świąteczne zakupy”, informuje UPI na podstawie ankiety Gallupa. Respondenci sondy zamierzają przeznaczyć średnio 852 dol....

Dramat pracowników i ich rodzin. Disney zwolni ponad 30 tysięcy osób

W 2021 r. wypowiedzenia dostanie 32 tys. zatrudnionych w słynnym koncernie rozrywkowym. – Walt Disney Co zwolni 32 tys. pracowników – informuje Reuter. Zgodnie z komunikatem...

Przeczytaj jeszcze to!