INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. Federal Media Company FMC. All rights reserved.

INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

Centralna Agencja Informacyjna

17:42 | sobota | 06.03.2021

© 2020-2021 r. Federal Media Company FMC. All rights reserved.

Z ostatniej chwili!

CAI 24 – Liczba potwierdzonych przypadków Covid-19 wynosi już 1 766 490. Zdiagnozowano 15 829 nowych zakażeń, zmarły 263 osoby, u których stwierdzono SARS-CoV-2. 216 z nich miało choroby towarzyszące, a 47 wyłącznie z powodu Covid-19. Epidemia w naszym kraju pociągnęła już za sobą 44 912  ofiar.

Słomiana inwestycja Orlenu? Państwowy koncern kupił media, do których musi dopłacać

Czas czytania: 2 min.

Koniecznie przeczytaj

Dr Martyka ostro o lokcdownie: To jest traktowanie Polaków jak niegrzeczne dzieci, które trzeba wychować

– To jest traktowanie Polaków jak niegrzeczne dzieci, które trzeba wychować za pomocą kar i nagród – mówi o...

Republikanie zablokują nominację szefa CIA z powodu Nord Stream-2

Senator z Teksasu Ted Cruz zapowiedział zawetowanie prezydenckiego kandydata na dyrektora Centralnej Agencji Wywiadowczej, dopóki Joe Biden wprowadzi nowych...

Kiedy kilka tygodni temu państwowy koncern PKN Orlen kupił regionalne dzienniki należące do koncernu Polska Press, podniosły się głosy, że to sposób na ograniczenie wolności słowa w naszym kraju. Z drugiej strony twierdzono, że to początek repolonizacji mediów w naszym kraju, które znalazły się w rękach zagranicznych koncernów.

Nikt jednak nie zwracał uwagi na stronę biznesową całego przedsięwzięcia, zadowalając się twierdzeniami szefa PKN Orlen, Daniela Obajtka, że to transakcja starannie przemyślana z biznesowego punktu widzenia.

Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, rzeczywistość jest jednak inna. Orlen kupił za spore pieniądze wydmuszkę, do której musi słono codziennie dopłacać.

Co prawda nie podano nigdy oficjalnie żadnych sum, ale media branżowe spekulują, że przejęcie Polski Press przez Orlen kosztowało ok. 120 mln złotych. Za to państwowy koncern otrzymał 20 dzienników regionalnych, 120 tygodników i 500 serwisów internetowych.

Na papierze wygląda to imponująco. Problem dla Orlenu tkwi jednak w tym, że Polska Press była przygotowywana do sprzedaży już od 2016 r. Dlatego m.in. wcześniej oddano niemieckiemu właścicielowi 221 mln złotych, a także pozbyto się nieruchomości.

To ostatnie doprowadziło do kuriozalnej sytuacji, w której Orlen będzie musiał płacić byłym właścicielom przejętych właśnie mediów za… wynajęcie pomieszczeń, w których znajdują się ich redakcje.

Informacje „Gazety Wyborczej” zostały uznane przez PKN Orlen za „wprowadzające w błąd czytelników”.

Źródło: Gazeta Wyborcza

reklama

Ostatnio dodane

Dr Martyka ostro o lokcdownie: To jest traktowanie Polaków jak niegrzeczne dzieci, które trzeba wychować

– To jest traktowanie Polaków jak niegrzeczne dzieci, które trzeba wychować za pomocą kar i nagród – mówi o...

Przeczytaj jeszcze to!