Centralna Agencja Informacyjna

03:09 | sobota | 31.10.2020

© 2020 r. Federal Media Company FMC. All rights reserved.

Z ostatniej chwili!

CAI 24 – Liczba potwierdzonych przypadków Covid-19 wynosi już 340 834. Zdiagnozowano 21 629 nowych zakażeń, zmarły 202 osoby, u których stwierdzono SARS-CoV-2. 167 z nich miało choroby towarzyszące, a 35 wyłącznie z powodu Covid-19. Epidemia w naszym kraju pociągnęła już za sobą  5 351 ofiar.

Koniec z kryptoreklamami. Urzędnicy wzięli się za Instagram

Czas czytania: 2 min.

Koniecznie przeczytaj

Minister zdrowia: w arsenale obostrzeń zostało już bardzo niewiele

W arsenale obostrzeń czy środków zapobiegawczych w walce z pandemią zostało już bardzo niewiele - powiedział minister...

Problemy na rynku walut. Euro najdroższe od ponad dekady

Po wczorajszych wzrostach przez chwilę euro było najdroższe od 2009 roku i wzrostów po kryzysie ekonomicznym z...

Epidemia koronawirusa przybiera na sile, dlatego zamknięto cmentarze na Wszystkich Świętych

W dniach 31 października oraz 1 i 2 listopada cmentarze zostaną zamknięte - ogłosił rząd. Wciąż będą...

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków oraz irlandzki Facebook poinformowały, że reklamy na Instagramie będą musiały być oznaczane. Ma to zakończyć proceder kryptoreklam i wprowadzania w błąd użytkowników.

Modelka na swoim profilu Instagram zachwala produkt X, ale nie dodaje, że dostała za to pieniądze? Takie sytuacje mają się zakończyć.

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków poinformował, że reklamy w mediach społecznościowych muszą być oznaczane. Sprawę potwierdził irlandzki oddział Facebooka, który jest właścicielem Instagrama.

Od teraz wszystkie płatne treści będą musiały być odpowiednio oznaczone. Chodzi o to, by obserwujący wiedzieli, że dany materiał czy wpis są płatnymi reklamami.

Nad przestrzeganiem nowych zasad będzie czuwać specjalny algorytm. Sprawa wywołała niemałe poruszenie – dotychczas wiele osób żyło dobrze z tzw. „krypciochy” czyli cichych umów, w których znany twórca zachwalał produkty, ale nie mówił, że brał za to pieniądze.

Proceder kręcił się w najlepsze, ku wściekłości tradycyjnych mediów. Np. Prawo Prasowe jasno wskazuje, że reklamy musza być oznaczane.

Za łamanie tego prawa grożą spore kary.

Instagram poinformował, że pomoże firmom monitorować promocję ich produktów. Może chodzić o specjalne narzędzia monitorujące ruch związany z reklamą produktu.

Niemniej zarówno dla reklamodawców jak i reklamujących sytuacja jest nerwowa. Jawne reklamy wiążą się bowiem z podatkami, a te mogą zniechęcić firmy do ich publikacji na taką, jak obecnie skalę.

Źródło: WhatNext

reklama

Ostatnio dodane

VR jednak ma wzięcie. Facebook z rekordowymi zamówieniami na Oculus Quest 2 [VIDEO]

Oculus Quest 2 czyli gogle do VR od Facebooka zaskoczyły wszystkich. Tak dużej liczby zamówień urządzenia się...

Oszuści wykorzystują Strajk Kobiet do kradzieży danych. Nie logujcie się tak!

Strajk Kobiet wywołał spore poruszenie nie tylko na ulicach. Cyberprzestępcy postanowili wykorzystać zamieszanie. Na ulicach polskich miast strajkują kobiety...

Szokujące obrazki z Warszawy! Bijatyki, rozróby, interwencje policji! WIDEO, ZDJĘCIA

W Warszawie w piątek odbyła się wielka demonstracja zwolenników liberalizacji prawa aborcyjnego. Podczas wydarzenia doszło do licznych awantur. W...

Trzeba poczekać na efekt wprowadzonych ograniczeń związanych z epidemią

Jest za wcześnie, by wprowadzone do tej pory ograniczenia związane z epidemią dały efekt; musimy poczekać, by wiedzieć, jak zadziałały - powiedział...

Hiszpania: kordonem sanitarnym objęto tereny zamieszkane przez 41 mln osób

Wraz z rekordowym wzrostem liczby zakażeń koronawirusem i rozpoczynającym się weekendem do piątkowego popołudnia kordonem sanitarnym objęto 14 z 17 wspólnot autonomicznych...

Przeczytaj jeszcze to!