Centralna Agencja Informacyjna

12:33 | piątek | 04.12.2020

© 2020 r. Federal Media Company FMC. All rights reserved.

Z ostatniej chwili!

CAI 24 – Liczba potwierdzonych przypadków Covid-19 wynosi już 1 041 846. Zdiagnozowano 13 239 nowych zakażeń, zmarło 531 osób, u których stwierdzono SARS-CoV-2. 421 z nich miało choroby towarzyszące, a 110 wyłącznie z powodu Covid-19. Epidemia w naszym kraju pociągnęła już za sobą 19 359 ofiar.

Facebook dla sąsiadów? Nowa funkcja może sporo namieszać

Czas czytania: < 1 min.

Koniecznie przeczytaj

Rolnicy kolejny raz walczą o swoje dochody! Tym razem to blokada tira z niemieckimi tucznikami

Zdesperowani rolnicy z Wielkopolski, którzy bronią swoich dochodów, zablokowali dziś rano wjazd do zakładów mięsnych "Agro-Handel" w Mościszkach. Wobec obserwowanych...

Kolosalne straty z powodu zamknięcia europejskich kurortów narciarskich!

„Decyzja o zamknięciu europejskich kurortów i ośrodków zimowych sportów będzie bardzo kosztowna”, ocenia niemiecka rozgłośnia, publikując dane finansowe sezonu...

Niemcy znalazły sposób obejścia amerykańskich sankcji gazowych. Stawiają na…ekologię

„Powołanie fundacji przeciwko zmianom klimatycznym pozwoli obejść amerykańskie sankcje”, poinformował „Bild”. „Szanse powodzenia inicjatywy władz kraju związkowego Meklemburgii-Pomorza Przedniego...

Facebook chce zachęcić ludzi z tej samej okolicy to poznania się. Czy taka opcja wypali?

Dawno temu w Polsce istniał portal społecznościowy Grono. Skupiał się na łączeniu w grupy osób z tej samej klasy, szkoły i innych bliższych znajomych.

Teraz w tym samym kierunku chce iść Facebook. Gigant zamierza zachęcać użytkowników do zaprzyjaźnienia się i poznania z ludźmi z ich najbliższej okolicy.

Taka „sąsiedzka siatka” ma zachęcać osoby mieszkające obok siebie do dzielenia się wiadomościami czy informacjami w swoim niewielkim gronie. Użytkownicy będą mogli tworzyć nawet wiadomości, które widzą tylko osoby w najbliższej okolicy.

Funkcja już jest w teście badań. W ich trakcie można tworzyć specjalne profile, które będą wykorzystywały nowe funkcje – w tym ww. posty dla niewielkiego grona sąsiedzkiego.

Jednak funkcja „Sąsiedzi”, który obecnie testowana jest w Kanadzie, ma też drugie dno. Facebook zamierza wykorzystać to rozwiązanie, aby móc lepiej docierać z reklamami do użytkowników.

Mówiąc wprost – w tak małej społeczności, wymieniającej się informacjami, łatwiej podsunąć produkty reklamodawców pod nos.

Pomysł zaczerpnięto z sieci społecznościowej Nextdoor, która pokazała wydajność takiego modelu. Dziś jest warta ok. 4-5 mld dolarów.

Źródło: The Verge

reklama

Ostatnio dodane

Przeczytaj jeszcze to!