INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. Federal Media Company FMC. All rights reserved.

INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

Centralna Agencja Informacyjna

05:34 | środa | 27.01.2021

© 2020-2021 r. Federal Media Company FMC. All rights reserved.

Z ostatniej chwili!

CAI 24 – Liczba potwierdzonych przypadków Covid-19 wynosi już 1 482 722. Zdiagnozowano 4 604 nowych zakażeń, zmarły 264 osoby, u których stwierdzono SARS-CoV-2. 39 z nich miało choroby towarzyszące, a 225 wyłącznie z powodu Covid-19. Epidemia w naszym kraju pociągnęła już za sobą 35 665 ofiar.

Katastrofa na moście Patona

Czas czytania: 2 min.

Koniecznie przeczytaj

Dramatyczne wieści z Wielkiej Brytanii. Coraz więcej ofiar epidemii

Wielka Brytania stała się we wtorek pierwszym krajem w Europie i piątym na świecie, w którym całkowita liczba zgonów...

UWAGA! Uchwalono ważną zmianę. Uważajcie trzymając telefon w rękach

Sejm uchwalił zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Bardzo ważnym nowym przepisem jest, zakaz używania telefonów komórkowych na...

Trump uspokaja republikanów. W liście do senatorów deklaruje, że nie dokona rozłamu w partii

„Za pośrednictwem zaufanego doradcy Donald Trump wysłał uspokajającą wiadomość do senatorów”, informuje World Israel News, powołując się na portal...

Autobus miejski runął do Dniepru, przejeżdżając przez most Patona w Kijowie. Zginęło od 37 do 54 pasażerów. Katastrofa wydarzyła się w 1967 r. ale podobnie jak w Warszawie do wypadku przyczynił się kierowca pojazdu.

53 lata temu w Kijowie doszło do największej katastrofy samochodowej w Europie. KGB wprowadziło natychmiast ostrą cenzurę, nakazując rodzinom ofiar i ratownikom milczenie pod groźbą represji. Nieprzypadkowo,  tego samego dnia bowiem w katastrofie statku „Sojuz-1” zginął kosmonauta Władimir Komarow.

25 kwietnia 1967 r. fabrycznie nowy autobus ŁAZ przedsiębiorstwa transportu miejskiego wyruszył w kolejny kurs z zajezdni „Browary”. Było popołudnie, a więc zbliżał się czas komunikacyjnego szczytu.

Dokładnie o godz. 15.20 autobus z kompletem pasażerów wjechał na most im. Akademika Patona. Przeprawa ma ponad 1,5 km, a więc przekracza długość Prospektu Chreszczatyk, czyli reprezentacyjnej ulicy stolicy Kijowa (1,2 km).

Tymczasem kierowca autobusu po wjeździe na most zaczął się zachowywać jak na autostradzie. Przekroczył dozwoloną prędkość, a przede wszystkim wyprzedzał inne pojazdy, czego zabraniały miejskie przepisy drogowe.

Wyścig rozpędzonego autobusu trwał do chwili, gdy mijając ciężarówkę-chłodnię kierowca zawadził o przedni zderzak tramwaju, który poruszał się w tym samym kierunku torowiskiem przebiegającym środkiem mostu.

Na skutek zderzenia z tramwajem kierowca stracił panowanie nad autobusem, który odbił się od pojazdu szynowego, zjechał na przeciwny pas ruchu i przebijając bariery mostu, runął wprost do Dniepru.

Pasażerowie nie mieli szans przeżycia. Po pierwsze, autobus spadł z wysokości 20 metrów. Po drugie był pełen ludzi, a nurt Dniepru na środku rzeki jest niezwykle silny. Maszyna poszła pod wodę dosłownie w kilka sekund.

Z pojazdu nabitego ludźmi cudem uratowało się pięć osób. Zginęło według różnych danych, od 37 do 54 osób. Są jednak informacje mówiące nawet o 67 zabitych.

Ukraiński komitet partii komunistycznej natychmiast wprowadził cenzurę informacji o tragedii. KGB utajniło raport na temat przyczyn i liczby ofiar katastrofy. Policja polityczna zmusiła rodziny pasażerów, świadków zdarzenia i ratowników służb medycznych do podpisania oświadczeń o zachowaniu incydentu w tajemnicy pod groźbą represji.

reklama

Ostatnio dodane

„Mein Kampf” po polsku. To druga na świecie edycja naukowa książki Hitlera

Nie cichną kontrowersje wokół polskiej edycji „Mein Kampf” Adolfa Hitlera. Nad drugim na świecie krytycznym wydaniem książki Hitlera pracuje profesor...

Przeczytaj jeszcze to!