INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

14:06 | sobota | 23.11.2024

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

W przyszłym roku zdrożeje markowa odzież

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

23 listopada

Jan Kazimierz w słuckim pasie

20 listopada 1648 Chwalcie usta Pannę Marię!Już więcej nie wierzęAni w działa, ni w husarię,W zbroje, ni w pancerze.Za nic wszystkie mi potęgi,Wojsk ogromnych chmura,Za...

Koniecznie przeczytaj

Eksperci branży modowej są pewni, że wzrost cen odzieży i akcesoriów w 2022 r. jest nieunikniony. Przewidują, że towary segmentu premium wzrosną o 30-40 proc. natomiast wyroby rynku masowego o 10-20 proc.

Według dziennika „The Guardian”, w 2022 r. zdrożeją zarówno odzież, jak i obuwie. Na wzrosty wpływa jednocześnie kilka czynników, m.in. problemy logistyczne, ceny surowców oraz koszty pracy.

- reklama -

– Wszystko razem przyniesie średni wzrost cen o około 10-15 proc. – twierdzi brytyjska gazeta. Z drugiej strony, branża robi wszystko, aby powstrzymać podwyżki, wiedząc, że klienci nie są w stanie wydawać więcej pieniędzy.

Eksperci wskazują, że na zmianę sytuacji rynkowej duży wpływ miała pandemia, która spowodowała brak rąk do pracy. Z kolei kryzys na rynku metali spowodował wzrost kosztów akcesoriów o 30-40 proc. a bawełny o 30 proc. Dlatego globalne ceny w segmencie premium wzrosną o 30-40 proc.

Dom aukcyjny Sotheby’s zwraca także uwagę na zjawiska inflacyjne, które od początku lat 90. XX w. spowodowały ogromny wzrost kosztów produkcji. Na przykład, jeśli w 1990 r. torebka Chanel Medium Classic Flap kosztowała 1,1 tys. dol., to jej obecna cena w sprzedaży detalicznej wynosi 8,8 tys. dol. Analiza domu aukcyjnego wykazała, że ​​w ciągu ostatnich 40 lat ceny torebek luksusowych marek wzrosły dwukrotnie w stosunku do cen innych towarów konsumpcyjnych.

- reklama -

Obecnie najszybszego wzrostu cen dokonują marki należące do konglomeratu LVMH. Według firmy inwestycyjnej Jefferies, w maju ubiegłego roku Louis Vuitton podniósł ceny niektórych wyrobów o 6 proc. i o kolejne 3 proc. latem 2020 r. W tym samym czasie Christian Dior podniósł ceny o 11 proc.  Według „The Guardian”, podnosząc ceny, domy mody starają się zrekompensować straty, jakie poniosły podczas pandemii.

Po pierwsze wynikły z powodu skoku cen surowców, a więc bawełny, drewna, ropy naftowej i gazu. Po drugie, wzrosły koszty transportu kontenerowymi szlakami morskimi i drogą powietrzną. Po trzecie, ograniczenia przemieszczania spowodowane pandemią wywołały niedobór siły roboczej.

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
reklama spot_img

Ostatnio dodane

Jak wygląda świat bez gotówki? Właśnie tak!

Dziewiętnasty lipca 2024 pokazał, jak będzie wyglądać świat bez gotówki, oparty wyłącznie na elektronicznym pieniądzu, obsłudze klienta, nawigacji -...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx