Zaskakujący wyrok zapadł w szczecińskim sądzie. Ekspedientka Lidla, które nie chciała obsłużyć klienta bez maseczki, już żałuje tej decyzji.
Sąd Rejonowy w Szczecinie uznał ekspedientkę niemieckiego Lidla za winną wykroczenia odmowy sprzedaży towarów bez uzasadnionej przyczyny. Kobieta nie chciała obsłużyć klienta, bo nie miał maseczki.
Do zdarzenia doszło w kwietniu ub.r., ale na wyrok nie trzeba było zbyt długo czekać. Ekspedientka została uznana za winną wykroczenia, jednak sąd odstąpił od wymierzenia kary kobiecie.
„Właśnie otrzymałam wyrok uznający za winną osobę, która nie sprzedała towarów osobom bez maseczek. Nie nałożono żadnej kary finansowej, ale to bez znaczenia, gdyż idziemy do sądu cywilnego po odszkodowanie i zadośćuczynienie. Krok po kroczku walczymy z kowi…dowymi absurdami!” – skomentowała radca prawny Anna Kubala.
Mec. Kubala udostępnia skan wyroku sądu na swoim profilu na Twitterze.
Nadgorliwa,nie znająca prawa nie wiedziała ze nie ma takiego prawa,żeby odmówic zrobienia przez klienta zakupów.Pewnie ktoś z przelożonych tak jej nakazał dlatego to on powinien ponieść kare.Pokrzywdzony klient powinien domagac sie zadośćuczynienia.
Dobra decyzja sądu !