INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

13:17 | piątek | 29.03.2024

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

KFC zaproponowało Niemcom uczczenie antysemickiej zbrodni chrupiącym kurczakiem

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

29 marca

Takie są rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie

Uczelnia miała być przeznaczona głównie dla szlachty, ale wbrew intencjom fundatora jej charakter zmienił się szybko ze szlacheckiego na mieszczański.15 marca 1594 Przekładając...

Koniecznie przeczytaj

Pomyłka? Niewiedza? Antysemityzm? Amerykańska ignorancja? Trudno pojąć, jak KFC mogło zrobić coś takiego, jak zrobiło w Niemczech.

„Upamiętnienie Reichspogromnacht. Zafunduj sobie delikatniejszy ser z chrupiącym kurczakiem. Teraz w KFCheese!” – takie powiadomienie dostali w środę niemieccy klienci amerykańskiej sieci  KFC. Swoich czytelników powiadomił o tym z kolei „The Jerusalem Post”. Proponowanie codziennie promocji i nawiązywanie do historycznych wydarzeń czy świąt lub dni czegoś/kogoś, to nic nowego. Ale nie tym razem.

- reklama -

Kurczak z serem w rocznicę zbrodni

Rzecz w tym, że Reichspogromnacht oznacza „noc kryształową”, czyli noc z z 9 na 10 listopada 1938 r. podczas której z inicjatywy władz w całych Niemczech doszło do masowych pogromów Żydów. W ciągu tej jednej nocy Niemcy zamordowali 91 Żydów, spalili 171 synagog i zdemolowali tyle samo mieszkań Żydów, zniszczyli też 7500 żydowskich sklepów, zbezcześcili prawie wszystkie cmentarze żydowskie na terenie Niemiec. Około  26 tys. Żydów aresztowali i wysłali do już działających na terenie Niemiec obozów koncentracyjnych.

Płonąca synagoga w miejscowości Siegen, 9 listopada 1938 r.

Cel osiągnięty

- reklama -

Marketing KFC Germany cel osiągnął i o reklamie dowiedzieli się nie tylko Niemcy ale i cały świat, a środowiska żydowskie wyraziły oburzenie. I tym razem trudno im się dziwić. Żeby z okazji rocznicy zbrodni proponować swoim klientom fast-fooda z „delikatniejszym serecm”, to trzeba być skończonym kretynem. Skandaliczna reklama, o której będzie głośno, to nic nowego, ale tym razem niemiecki dział marketingu amerykańskiej sieci poczucie humoru zdecydowanie zawiodło.

Przeprosiny

KFC Germany reklamę już wycofało. „Z powodu błędu w naszym systemie wysłaliśmy nieprawidłową i nieodpowiednią wiadomość za pośrednictwem naszej aplikacji. Bardzo nam przykro z tego powodu, natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne procesy, aby to się nie powtórzyło. Proszę wybaczyć ten błąd” – napisała firma w oficjalnych przeprosinach. Ciekawe, czy to zasługa słynnych i niezawodnych algorytmów, czy zawiódł czynnik ludzki i decyzję podjął jakiś amerykański idiota lub niemiecki antysemita zatrudniony w dziale marketingu i odpowiedzialny za promocję? A może wszystko od reklamy po przeprosiny było celowe i miało sprawdzić, jak daleko można się posunąć? Tego raczej się nie dowiemy. KFC powinno jednak wyciągnąć z tego lekcję na przyszłość. I uważać, bo jaki przydarzy mu się taka „pomyłka” z okazji tragicznej rocznicy dla Polski, to ruski miesiąc popamięta

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

2 KOMENTARZE

Subskrybuj
Powiadom o

2 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Paweł Kopeć
10.11.2022 13:29

To tylko taki historyczny Spass!
A wyszedł histeryczny laps.
Niemcy i Amerykanie inaczej patrzą na wojnę niż my…
Kto chodzi i jada w KFC… czy jak im tam?!

Ewa-Maria
10.11.2022 18:37

Amerykański zwyczaj, czyli mają Żydów gdzieś. Czasy wojny dały temu wyraz. Prezydentowi bardziej na sercu leżał los koni aniżeli Żydów. A jak potraktowali Żydów ,którzy liczyli na schronienie w USA. Statek musiał zawrócić do Niemiec. To tak w skrócie. Nawet bracia w wierze im nie pomogli.

reklama spot_img

Ostatnio dodane

Wezwał go Pan – zmarł ks. prałat Roman Kneblewski

W Wielką Środę Diecezja Bydgoska poinformowała o śmierci ks. prałata Romana Kneblewskiego, wybitnego duchownego, znanego z gorącego patriotyzmu i...

Przeczytaj jeszcze to!

2
0
Podziel się z nami swoją opiniąx