Amerykańska spółka medialna kupuje serwis sportowy The Athletic za pół miliarda dolarów. Transakcja ma zwiększyć dochody reklamowe koncernu, informuje newsmax.com.
Spółka The New York Times Co. wykupiła serwis wiadomości sportowych za 550 milionów dolarów, kontynuując strategię poszerzania grona odbiorców abonentowych. Dzięki niej, w przeciwieństwie do wielu światowych serwisów informacyjnych, biznes medialny NYT rozwija się od kilku lat. Spółka zdobyła miliony subskrybentów, zwalczając prezydenta Donalda Trumpa i wykorzystując pandemię.
W ostatnim kwartale NYT miał prawie 8,4 miliona subskrybentów, deklarując zwiększenie ich liczby do 10 mln w 2025 r. Dywersyfikuje także grono odbiorców, zamieszczając treści dotyczące stylu życia, gry i przepisy kulinarne.
– Z chwilą nabycia The Athletic zmierzamy do celu znacznie wykraczającego poza 10 mln subskrypcji i wierzymy, że serwis pozwoli nam poszerzyć nasz rynek o miłośników sportu – powiedziała dyrektor generalna New York Times Co. Meredith Kopit Levien. Potwierdziła, że transakcja należy do największych przejęć NYT. W 1993 r. spółka wykupiła „The Boston Globe” za 1,1 mld dol.
Newsmax.com podkreśla, że konsolidacja mediów cyfrowych jest wyraźnym trendem na amerykańskim rynku. Przyczyną jest rywalizacja koncernów prasowych z gigantami społecznościowymi o przychody z reklam internetowych. Niemiecki konglomerat medialny Axel Springer kupił portal Politico. Vox Media przejmuje Group Nine Media, właściciela Thrillist i strony o zwierzętach The Dodo. Natomiast BuzzFeed kupił HuffPost.
Serwis The Athletic z siedzibą w San Francisco informuje o wydarzeniach sportowych w USA i na świecie. Powstał w 2016 r. i ma 1,2 mln subskrybentów. Zatrudnia ponad 400 pracowników redakcyjnych, co czyni go sporym nabytkiem dla NYT, w którym pracuje ponad 2 tys. osób. Serwis otrzyma status spółki zależnej NYT Co. ale nadal będzie funkcjonował autonomicznie po własną marką.