INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

01:09 | poniedziałek | 25.08.2025

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

No menu items!
Więcej

    Pożegnanie z CPK

    Czas czytania: 2 min.

    Kartka z kalendarza polskiego

    25 sierpnia

    Cześć i Chwała Bohaterom! 1 sierpnia 1944 r.

    Dla Polaków jednakowymi bohaterami są ci, którzy poszli 1 sierpnia do walki i ci, którzy zginęli zamordowani przez Niemców w odwecie za walczących. 1...

    Koniecznie przeczytaj

    Okrojenie kolejowej części inwestycji najdobitniej świadczy o tym, że rząd Tuska postanowił CPK „zaorać” w ramach walki z „pisowską gigantomanią”, a dzisiejsze gadanie Laska o „równoległym” budowaniu CPK jest zwykłym mydleniem oczu.

    “Ogłoszona przez Macieja Laska decyzja w sprawie rozbudowy lotniska na Okęciu i postawienie na realizację tzw. triportu Warszawa–Modlin–Radom w praktyce oznacza jedno: Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie nie będzie”, pisze w Warszawskiej Gazecie Piotr Lewandowski, wskazując na kompletne absurdy i nieznajomość realiów decyzji Macieja Laska.

    - reklama -

    Maciej Lasek przyparty do muru zaczął nagle zapewniać, że o rezygnacji z CPK nie ma mowy, a inwestycja zostanie jedynie „urealniona”, czyli mówiąc po ludzku – ograniczona w swej skali, do tego przesunięto termin oddania CPK do użytku. Zamiast w 2028 r., CPK ma zostać uruchomiony nie wcześniej niż w latach 2032-2035. Wtedy też ma ostatecznie zostać zamknięte Okęcie. Innymi słowy, zamiast włożyć cały wysiłek w jak najszybszą budowę CPK, najpierw rozbudujemy Okęcie, by po kilku latach je zlikwidować. Dodajmy jeszcze, iż „rozbudowany” ma być Modlin – a że wokół rozciągają się chronione obszary Natura 2000, to rozbudowa ma polegać na wybudowaniu 2-3 gwiazdkowego hotelu i stacji benzynowej z myjnią samochodową. Oto poziom aspiracji rządu Tuska. Tu warto przypomnieć, iż lotnisko w Modlinie jest de facto półprywatnym folwarkiem taniej linii lotniczej Ryanair, której szef Michael O’Leary zasłynął w ostatnich miesiącach intensywnym lobbyingiem przeciw CPK”, zauważa publicysta.

    “CPK ma poparcie społeczeństwa i biznesu, a przykłady z naszego regionu pokazują, że tego rodzaju inwestycje są kurą znoszącą złote jaja. Na dobrą sprawę rząd Tuska mógłby przejąć po poprzednikach przygotowany już projekt i po prostu go zrealizować, przypisując sobie zasługę i spijając polityczną śmietankę. Dlaczego więc tego nie robi?”, pyta dziennikarz “Warszawskiej Gazety”.

    Cały tekst Piotra Lewandowskiego tylko w najnowszej “Warszawskiej Gazety”. Już w sprzedaży. Dostępna także na stronie internetowej www.pl1vod.com

    Śledź nas na:

    Czytaj:

    Oglądaj:

    Subskrybuj
    Powiadom o

    0 komentarzy
    oceniany
    najnowszy najstarszy
    Wbudowane informacje zwrotne
    Zobacz wszystkie komentarze
    reklama spot_img

    Ostatnio dodane

    KPO, czyli program jacht+

    Miało być nowocześnie i innowacyjnie. Wyszło jak zawsze - miliony z KPO, które będziemy spłacać latami poszły na jachty,...

    Przeczytaj jeszcze to!

    0
    Podziel się z nami swoją opiniąx