INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

03:20 | wtorek | 26.08.2025

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

No menu items!
Więcej

    PiS chce 80 proc. polskiej muzyki w radiach. Co z Polakami śpiewającymi po angielsku?

    Czas czytania: 2 min.

    Kartka z kalendarza polskiego

    26 sierpnia

    Cześć i Chwała Bohaterom! 1 sierpnia 1944 r.

    Dla Polaków jednakowymi bohaterami są ci, którzy poszli 1 sierpnia do walki i ci, którzy zginęli zamordowani przez Niemców w odwecie za walczących. 1...

    Koniecznie przeczytaj

    80 proc. polskiej muzyki mają emitować rozgłośnie w godz. 5-24. Radiowcy i artyści protestują, twierdząc, że decydować powinna jakość.

    Projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji zakłada, że aż 80 proc. polskiej muzyki mają emitować rozgłośnie w godz. 5-24. Wiceprzewodniczący sejmowej komisji kultury i środków przekazu, szef rady programowej Polskiego Radia Marek Suski liczy, że jego projekt zdobędzie poparcie w Sejmie.

    - reklama -

    W praktyce miesięczny udział polskiej muzyki w radiu ma wzrosnąć z obecnych 33 proc. do 50 proc. Obecnie w godz. 5 – 24 tylko 60 proc. muzyki w radiu stanowią piosenki w języku polskim.

    Pomysł posła PiS nie podoba się jednak radiowcom i artystą. – To absurd, bo przecież jest wielu rodzimych artystów, którzy świadomie decydują się śpiewać po angielsku. I to w nich najbardziej uderzą nowe przepisy. Robi się jak za komuny: polska młodzież śpiewa polskie przeboje – twierdzi Marcin Bąkiewicz, szef Antyradia.

    Z kolei Marcin Jędrych z radia RMF twierdzi, że projekt PiS jest anachroniczny. – Spora część krajowych debiutantów nie jest promowana przez radio, tylko za pomocą swoich mediów społecznościowych. I to w sieci najszybciej mamy dostęp do świeżej, polskiej muzyki. To tam najpierw trafiają kawałki nowych artystów, a dopiero później na radiową antenę. To już nie są te czasy, gdy premiera w radiu była czymś wyczekiwanym i ekskluzywnym. (…) Rozgłośnie promują debiutantów i wspierają ich rozwój artystyczny, ale przy dzisiejszej nadprodukcji muzyki, jest oczywiste, że niewielu z nich osiągnie sukces. Jednych słuchacze akceptują, innych nie. Ok. 90 proc. nowych artystów od razu przepada – wyjaśnia.

    - reklama -

    Źródło: Wirtualne Media

    Śledź nas na:

    Czytaj:

    Oglądaj:

    Subskrybuj
    Powiadom o

    0 komentarzy
    oceniany
    najnowszy najstarszy
    Wbudowane informacje zwrotne
    Zobacz wszystkie komentarze
    reklama spot_img

    Ostatnio dodane

    KPO, czyli program jacht+

    Miało być nowocześnie i innowacyjnie. Wyszło jak zawsze - miliony z KPO, które będziemy spłacać latami poszły na jachty,...

    Przeczytaj jeszcze to!

    0
    Podziel się z nami swoją opiniąx