INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

17:28 | niedziela | 05.05.2024

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Raport NIK: Nauka zdalna pogorszyła kondycję psychofizyczną dzieci. Rządzący wiedzieli, że robią im krzywdę!

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

5 maja

Prawdziwa Królowa Polski

3 maja Królewski majestat Maryi oddawał zniewolonemu narodowi jego godność. Oddaje ją i dziś, kiedy po latach polityki wstydu mamy czuć zażenowanie z powodu...

Koniecznie przeczytaj

Zamknięcie dzieci w domach było tragicznym rozwiązaniem. Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, który przedstawia skutki nauki zdalnej.

Raport NIK nie zostawia suchej nitki na wprowadzonej w Polsce nauce zdalnej. Odsłania też bezwzględność i cynizm rządzących, którzy wiedzieli o fatalnych skutkach swoich działań, ale mimo to nie powstrzymali się od ich podejmowania.

- reklama -

Co przyniosła nauka zdalna? To obniżenie jakości kształcenia, pogłębienie nierówności edukacyjnych oraz pogorszenie kondycji psychofizycznej dzieci i nauczycieli.

NIK podkreślił również niekorzystny wpływ na proces edukacji braku systemowych rozwiązań, które zapewniłyby szkołom optymalne warunki do stabilnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

Co więcej, kontrola pokazała, że nieokreślenie standardów nauczania zdalnego i hybrydowego doprowadziło do tego, że szkoły dowolnie decydowały o sposobie realizacji zajęć dydaktycznych.

- reklama -

Np. zajęcia wychowania fizycznego polegały na samodzielnej pracy uczniów, co powodowało przeniesienie procesu nauczania na dzieci i ich rodziców. Z części przedmiotów zajęć nie organizowano wcale.

Ponadto NIK przedstawiło raporty, z których wynika, że w związku z przejściem na naukę zdalną obniżyła się jakość kształcenia w Polsce. Do tego dochodzą przypadki wykluczenia cyfrowego uczniów ze względu na brak odpowiedniego sprzętu, dostępu do szybkiego łącza internetowego czy wiedzy technologicznej.

To, zdaniem NIK, wymaga uruchomienia dodatkowych programów wyrównawczych.

- reklama -

Ze względu na pogarszającą się kondycję psychofizyczną NIK rekomenduje działania wychowawcze, profilaktyczne i pomocowe na rzecz wsparcia psychicznego dzieci i młodzieży.

Co najważniejsze, NIK ujawnił, że minister edukacji posiadał wyniki badań wskazujących na tragiczne skutki nauki zdalnej, już w lutym 2021 roku. Ale dopiero 7 lipca ogłosił Narodowy Program Wsparcia Uczniów po Pandemii, na który przeznaczono 224 mln zł, z tego na pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów i nauczycieli tylko 15 mln zł.

Mimo rekomendacji wynikających z raportu Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej, ministerstwo zdecydowało, że Program będzie wdrażany od roku szkolnego 2021/2022. To pokazuje, że działania ministra edukacji dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach były spóźnione i niewystarczające.

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
reklama spot_img

Ostatnio dodane

Prawdziwa Królowa Polski

3 maja Królewski majestat Maryi oddawał zniewolonemu narodowi jego godność. Oddaje ją i dziś, kiedy po latach polityki wstydu...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx