Zmiana nazwy firmy z Facebook na Meta kosztowała Marka Zuckerberga fortunę. A zła renoma wraz z rebrandingiem nie minęła.
Gdy afery wokół Facebooka zaczęły być coraz głośniejsze, a marka zaczęła „śmierdzieć” Mark Zuckerberg ogłosił rebranding na Meta. Teraz wiadomo, ile kosztowała ta zmiana oraz ostatnie afery.
Meta Platforms, firma macierzysta Facebooka, straciła ponad pół biliona dolarów na wartości rynkowej od sierpnia. Około połowa z tej kwoty wyparowała w ciągu jednego dnia.
To największy spadek w historii. „Skutki są tak złe, że Meta – niegdyś szósta co do wielkości firma na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej – wypadła z pierwszej dziesiątki, poniżej dwóch producentów chipów komputerowych – Berkshire Hathaway Warrena Buffetta i chińską firmę e-commerce Tencent” – zauważa portal WP.
Kto wyrządził największe szkody Facebookowi? Gigant wyrósł dzięki systemowi śledzenia reklam.
A ten został nagle skutecznie zneutralizowany przez takie firmy jak Apple, które pozwalają użytkownikom blokować narzędzia śledzące. Teraz taki sam mechanizm ma wdrożyć Google w systemie operacyjnym Android.
Ponadto baza użytkowników Facebooka zaczęła się kurczyć po ujawnieniach zgłaszanych przez demaskatorów i wyciekach, które pokazały, jak szkodliwe mogą być media społecznościowe dla nastoletnich użytkowników. Zresztą, ci ostatni coraz chętniej przenoszą się do konkurencji na czele z TikTokiem.