INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

11:59 | czwartek | 03.10.2024

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Tylko spokój nas uratuje…

Czas czytania: 3 min.

Kartka z kalendarza polskiego

3 października

Aresztowanie Prymasa Tysiąclecia

25/26 września 1953 Ubecy przyszli w nocy. Aby powiadomić warszawiaków, że dzieje się coś złego, w rezydencji arcybiskupów warszawskich przy Miodowej zapalono wszystkie światła....

Koniecznie przeczytaj

W porównaniu ze średnią z pięciu lat przed rokiem 2022 u pilotów wojskowych odnotowano wzrost przypadków nadciśnienia o 36 proc., choroby niedokrwiennej serca o 69 proc., chorób płuc o 62 proc., kardiomiopatii o 152 proc. i niewydolności serca o 973 proc.!

“(…) 26 listopada z Londynu do Rzeszowa leciał samolot Boeing 737-8 MAX, linii Ryanair. Był około 160 km na północny zachód od Krakowa, na wysokości 11 000 m, kiedy jeden z pilotów zasłabł. Jego kolega przejął stery, zgłosił kontroli ruchu lotniczego komunikat „Mayday” i poprosił o możliwość lądowania na najbliższym lotnisku. Maszynę, która musiała w ciągu dziesięciu minut wykonać bardzo szybkie zniżanie, skierowano na krakowskie Balice. Lądowanie, jak każde awaryjne, odbyło się w asyście straży pożarnej, do Boeinga podjechała również karetka. Jak podała Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, która bada obecnie okoliczności zdarzenia: „samolot wylądował bezpiecznie, a pilot uzyskał asystę medyczną”. Wszystko zakończyło się dobrze, choć gdyby to zdarzenie miało miejsce tydzień później, osamotniony drugi pilot miałby znacznie trudniejsze zadanie”, pisze w “Warszawskiej Gazecie” Sławomir Kozak, ekspert lotniczy i były kontroler ruchu lotniczego.

- reklama -

“(…) W europejskiej przestrzeni powietrznej problem i tak jest mniejszy aniżeli w locie nad terenami słabo zurbanizowanymi, na dalekich trasach Azji, Afryki, Kanady czy nad oceanami, gdy nie ma dużego wyboru miejsc do szybkiego, bezpiecznego lądowania. Co prawda, trasy są planowane w taki sposób, aby nawet po minięciu tzw. punktu bez możliwości powrotu, mieć w razie potrzeby szansę dolotu na lotnisko zapasowe. Taki punkt (Point of No Return) definiuje się jako miejsce, po minięciu którego statek powietrzny nie jest już w stanie powrócić na lotnisko, z którego wystartował, ze względu na brak paliwa. Po jego przekroczeniu samolot musi kontynuować lot do portu docelowego. Istnieje kilka czynników, które wpływają na określenie takiego właśnie punktu, jak konfiguracja statku powietrznego, wysokość lotu i składowa wiatru. Na dalekich dystansach tego typu zdarzenie medyczne jak opisywane wyżej, obarczone jest zatem większym ryzykiem dla osoby poszkodowanej, jak też innym rodzajem wyzwania dla tej pilotującej maszynę. (…) Przeglądając najnowsze informacje dotyczące problemów zdrowotnych wśród pilotów wojskowych w USA, dochodzę do wniosku, że tamtejsze dowództwo zmierza chyba w ramach modnego partnerstwa publiczno-prywatnego do scedowania swych obowiązków na rzecz armii prywatnych najemników. Wskazują na to liczby, które mówią, że w porównaniu ze średnią z pięciu lat przed rokiem 2022 u pilotów wojskowych odnotowano wzrost przypadków nadciśnienia o 36 proc., choroby niedokrwiennej serca o 69 proc., chorób płuc o 62 proc., kardiomiopatii2 o 152 proc. i niewydolności serca o 973 proc.! (…) Tymczasem 28 listopada wieczorem, w odległej Tanzanii, odnotowano niezwykle zastanawiające lotnicze przypadki”.

Jak wygląda obecnie bezpieczeństwo w liniach lotniczych i jakie są plany co do przyszłości bezpieczeństwa lotów, o tym Sławomir Kozak pisze w “Warszawskiej Gazecie” i na stronie www.warszawskagazeta.pl. Przeczytaj koniecznie, zanim wsiądziesz do samolotu!

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł
Następny artykuł
reklama spot_img

Ostatnio dodane

Tusk jak… Macierewicz

Pytany o karierę syna u boku Tuska, sponsor partii Tuska - Grzegorz Bielowicki stwierdził, że nie miał na nią...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx