INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

05:44 | poniedziałek | 09.12.2024

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Pożegnanie z CPK

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

9 grudnia

Jan Kazimierz w słuckim pasie

20 listopada 1648 Chwalcie usta Pannę Marię!Już więcej nie wierzęAni w działa, ni w husarię,W zbroje, ni w pancerze.Za nic wszystkie mi potęgi,Wojsk ogromnych chmura,Za...

Koniecznie przeczytaj

Okrojenie kolejowej części inwestycji najdobitniej świadczy o tym, że rząd Tuska postanowił CPK „zaorać” w ramach walki z „pisowską gigantomanią”, a dzisiejsze gadanie Laska o „równoległym” budowaniu CPK jest zwykłym mydleniem oczu.

“Ogłoszona przez Macieja Laska decyzja w sprawie rozbudowy lotniska na Okęciu i postawienie na realizację tzw. triportu Warszawa–Modlin–Radom w praktyce oznacza jedno: Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie nie będzie”, pisze w Warszawskiej Gazecie Piotr Lewandowski, wskazując na kompletne absurdy i nieznajomość realiów decyzji Macieja Laska.

- reklama -

Maciej Lasek przyparty do muru zaczął nagle zapewniać, że o rezygnacji z CPK nie ma mowy, a inwestycja zostanie jedynie „urealniona”, czyli mówiąc po ludzku – ograniczona w swej skali, do tego przesunięto termin oddania CPK do użytku. Zamiast w 2028 r., CPK ma zostać uruchomiony nie wcześniej niż w latach 2032-2035. Wtedy też ma ostatecznie zostać zamknięte Okęcie. Innymi słowy, zamiast włożyć cały wysiłek w jak najszybszą budowę CPK, najpierw rozbudujemy Okęcie, by po kilku latach je zlikwidować. Dodajmy jeszcze, iż „rozbudowany” ma być Modlin – a że wokół rozciągają się chronione obszary Natura 2000, to rozbudowa ma polegać na wybudowaniu 2-3 gwiazdkowego hotelu i stacji benzynowej z myjnią samochodową. Oto poziom aspiracji rządu Tuska. Tu warto przypomnieć, iż lotnisko w Modlinie jest de facto półprywatnym folwarkiem taniej linii lotniczej Ryanair, której szef Michael O’Leary zasłynął w ostatnich miesiącach intensywnym lobbyingiem przeciw CPK”, zauważa publicysta.

“CPK ma poparcie społeczeństwa i biznesu, a przykłady z naszego regionu pokazują, że tego rodzaju inwestycje są kurą znoszącą złote jaja. Na dobrą sprawę rząd Tuska mógłby przejąć po poprzednikach przygotowany już projekt i po prostu go zrealizować, przypisując sobie zasługę i spijając polityczną śmietankę. Dlaczego więc tego nie robi?”, pyta dziennikarz “Warszawskiej Gazety”.

Cały tekst Piotra Lewandowskiego tylko w najnowszej “Warszawskiej Gazety”. Już w sprzedaży. Dostępna także na stronie internetowej www.pl1vod.com

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
reklama spot_img

Ostatnio dodane

Tajne ustalenia Tuska i Hołowni?

Czy Szymon Hołownia "studiował" w Collegium Humanum i czy miała to być tajemnica koalicji? O czym świadczy nerwowa reakcja...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx