Zgromadzenie Ogólne Wirginii, przyjęło w 2020 r., dwie uchwały, które wymagają od Departamentu Edukacji tego stanu “opracowania modelowych zasad postępowania z uczniami transpłciowymi w publicznych szkołach podstawowych i średnich”.
Rady szkolne zostały zobowiązane do przyjęcia stosownych regulacji na rok szkolny 2021/22. Propozycję dokumentu, przygotowanego przez specjalistów, edukacyjnych i studentów stanu Wirginia, nazwano: “Modelowe zasady traktowania uczniów transpłciowych w szkołach publicznych w Wirginii”. Zgodnie z zawartymi w nim wskazaniami, np. jeśli nauczyciel nie będzie używał preferowanego przez ucznia “zaimka transpłciowego”, może narazić się na postępowanie dyscyplinarne.
Jeden z jego zapisów brzmi: “Szkoły powinny pomagać uczniom w podejmowaniu decyzji dotyczących “tożsamości płciowej” bez informowania rodziców”. Według nowych zasad, uczniowie, niezależnie od płci, o którą nauczycielowi nie wolno pytać, będą mieli możliwość korzystania z wybranej przez siebie toalety, przebieralni, czy miejsc noclegowych.
Dodano również, że personel szkoły “może być zmuszony” do zgłaszania rodziców, w sytuacji kiedy “nie wspierają twierdzenia dziecka o tożsamości płciowej innej niż płeć w chwili urodzenia”.
Projektowi sprzeciwia się Konferencja katolicka Wirginii uznając, że proponowane w nim zasady “stanowią próbę nie tylko agresywnej ingerencji w prywatność rodzin”, ale mogą też konfliktować je, ustawiając dzieci przeciwko opiekunom, czy rodzicom.
Źródło:DoRzeczy.pl