Niemiecka firma zajmująca się zapewnieniem opieki dla osób starszych, reklamowała się hasłem „Nowa Polka babci”. Sprawą zajęło się polskie MSZ.
Reklama pojawiła się na tylnej szybie regionalnego autobusu w powiecie Ammersland w Dolnej Saksonii. Na plakacie znajdowała się uśmiechnięta kobieta, pochylająca się nad starszą kobietą orz napis “Oma’s neue Polin” (“Nowa Polka babci”). Kampania należy do firmy Procura-24 z Cloppenburga.
– Reklama, która uprzedmiotawia kobiety, w dodatku na tle narodowościowym, nie powinna mieć miejsca w przestrzeni publicznej – napisał w serwisie Twitter wiceminister spraw zagranicznych Szymon Szynkowski vel Sęk.
Deutsche Welle ustaliło, że zdjęcie nie jest aktualne i zostało wykonane w zeszłym roku. W sprawie reklamy mieli interweniować m.in. politycy Lewicy.
Źródło: DoRzeczy.pl