Roślinny burger McPlant stworzony wspólnie z Beyond Meat przyciąga tłumy do amerykańskich barów McDonalda, informuje portal Axios.
Zdaniem portalu, konsumencki sukces długo oczekiwanego burgera Beyond Meat, dobrze wróży sieci fast-food i fast-casual bazujących na roślinnych zamiennikach mięsa. Dodatkowe zyski producentów żywności pochodzenia roślinnego mogą doprowadzić na rynku amerykańskim do szybkiej obniżki cen oraz wzrostu sprzedażowego tego segmentu gastronomii.
Badania konsumenckie firmy Piper Sandler opublikowane przez CNBC wykazują, że w restauracjach sieci McDonald, które testują McPlant, nowy produkt cieszy się trzykrotnie większą popularnością niż oczekiwano. Dlatego ofertę McPlanta rozszerzono na 600 kolejnych barów sieci w rejonie San Francisco.
Według Axios, w tyle nie pozostaje konkurencja. Z początkiem stycznia chorizo na bazie roślinnej wprowadziła sieć Chipotle, a KFC zadebiutował roślinnym grillowanym kurczakiem. Także Burger King wprowadził do ogólnokrajowej oferty Impossible Burger.
Zdaniem portalu, o rynkowym powodzeniu mięsopodobnych innowacji zadecyduje jednak McDonald’s. Jest największą i najbardziej rozpoznawalną z sieci gastronomicznych w USA i na świecie.