Producent samochodów Daimler zmienił nazwę na Mercedes-Benz Group. Zgodnie z oświadczeniem kierownictwa, rebranding jest częścią strategii mającej na celu poprawę marki i zwiększenie popytu na światowym rynku – informuje Deutsche Welle.
– Zmiana nazwy w wewnętrznym obiegu służbowym odbyła się dokładnie 136 lat po tym, jak pionier motoryzacji Carl Benz opatentował pierwszy na świecie samochód z silnikiem spalinowym – przekazała firma w specjalnym oświadczeniu.
Zdaniem DW, decyzją o rebrandingu prezes zarządu Ola Kellenius finalizuje szeroko zakrojoną restrukturyzację. Rozpoczęła się pod koniec 2021 r. wraz z wydzieleniem producenta ciężarówek Daimler Truck. Od tego czasu istnieją dwie oddzielne firmy, każda notowana na giełdzie. Mercedes-Benz skoncentruje się na produkcji samochodów osobowych i minivanów.
Jak zadeklarował Kellenius, w celu zwiększenia rozpoznawalności nowej grupy, utrzymane zostanie logo firmy – tradycyjny emblemat z trójramienną gwiazdą.
– W ciągu 12-18 miesięcy zainteresowanie naszą produkcją wzrosło – podsumował prezes zarządu, dodając: – Naszym celem jest uczynienie Mercedes-Benz marką luksusową.
Według Kelleniusa, w przyszłości działalność Mercedes-Benz Group skupi się na pojazdach elektrycznych. Jeśli pozwolą na to warunki rynkowe, koncern ze Stuttgartu zamierza całkowicie przestawić się na ich produkcję do końca obecnej dekady.
Zdaniem ekspertów, Mercedes-Benz to jedna z najdroższych marek samochodowych świata. Ubiegłoroczna wycena amerykańskiej firmy konsultingowej Interbrand oszacowała jej wartość na 51 miliardów dolarów. W branżowym segmencie niemieckiego producenta wyprzedza jedynie japoński konkurent Toyota.