INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

22:41 | środa | 27.08.2025

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Koncern Daimler zmienił nazwę

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

27 sierpnia

Cześć i Chwała Bohaterom! 1 sierpnia 1944 r.

Dla Polaków jednakowymi bohaterami są ci, którzy poszli 1 sierpnia do walki i ci, którzy zginęli zamordowani przez Niemców w odwecie za walczących. 1...

Koniecznie przeczytaj

Producent samochodów Daimler zmienił nazwę na Mercedes-Benz Group. Zgodnie z oświadczeniem kierownictwa, rebranding jest częścią strategii mającej na celu poprawę marki i zwiększenie popytu na światowym rynku – informuje Deutsche Welle.

– Zmiana nazwy w wewnętrznym obiegu służbowym odbyła się dokładnie 136 lat po tym, jak pionier motoryzacji Carl Benz opatentował pierwszy na świecie samochód z silnikiem spalinowym – przekazała firma w specjalnym oświadczeniu.

- reklama -

Zdaniem DW, decyzją o rebrandingu prezes zarządu Ola Kellenius finalizuje szeroko zakrojoną restrukturyzację. Rozpoczęła się pod koniec 2021 r. wraz z wydzieleniem producenta ciężarówek Daimler Truck. Od tego czasu istnieją dwie oddzielne firmy, każda notowana na giełdzie. Mercedes-Benz skoncentruje się na produkcji samochodów osobowych i minivanów.

Jak zadeklarował Kellenius, w celu zwiększenia rozpoznawalności nowej grupy, utrzymane zostanie logo firmy – tradycyjny emblemat z trójramienną gwiazdą.

– W ciągu 12-18 miesięcy zainteresowanie naszą produkcją wzrosło – podsumował prezes zarządu, dodając: – Naszym celem jest uczynienie Mercedes-Benz marką luksusową.

- reklama -

Według Kelleniusa, w przyszłości działalność Mercedes-Benz Group skupi się na pojazdach elektrycznych. Jeśli pozwolą na to warunki rynkowe, koncern ze Stuttgartu zamierza całkowicie przestawić się na ich produkcję do końca obecnej dekady.

Zdaniem ekspertów, Mercedes-Benz to jedna z najdroższych marek samochodowych świata. Ubiegłoroczna wycena amerykańskiej firmy konsultingowej Interbrand oszacowała jej wartość na 51 miliardów dolarów. W branżowym segmencie niemieckiego producenta wyprzedza jedynie japoński konkurent Toyota.

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł
Następny artykuł
reklama spot_img

Ostatnio dodane

Ludobójstwo na oczach świata

Politycy izraelscy, media, rabini wzywają do ludobójstwa, a świat się zastanawia, jak to możliwe, że wszyscy milczeli, gdy Hitler...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx