INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

09:14 | poniedziałek | 21.04.2025

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Uziemiony rosyjski transport lotniczy

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

21 kwietnia

Zbrodnia katyńska – Ostaszków

4 kwietnia 1940 Strzał w potylicę i "pogrzeb" w dole śmierci. Tak sowieci mordowali polską elitę - żołnierzy Korpusu Ochrony Pogranicza i policjantów. Przez całe...

Koniecznie przeczytaj

Rosyjskich linie lotnicze otrzymały powiadomienie europejskich dostawców usług leasingowych o rozwiązaniu z dniem 8 marca umów reasekuracyjnych. Oznacza to uziemienie większości samolotów. Według „Kommiersanta”, szef Aeroflotu Michaił Połubojarinow podał się do dymisji i uciekł z kraju. Kreml grozi nacjonalizacją sektora cywilnego transportu lotniczego.

Jak poinformowały źródła gazety, do dymisji podał się również dyrektor generalny linii Pobieda Andriej Kałmykow (spółka tanich przewozów Areofłotu). Jako przyczynę wskazał wypowiedzenie umowy reasekuracyjnej, która oznacza zakończenie możliwości bezpiecznej obsługi pasażerów.

- reklama -

26 lutego Unia Europejska nałożyła sankcje zakazujące dostaw, sprzedaży, leasingu, obsługi i ubezpieczenia samolotów w Rosji. Wiele linii lotniczych otrzymało już wypowiedzenia umów. Zakończenie reasekuracji oznacza automatyczny zakaz użytkowania samolotów.

W sumie rosyjskie linie lotnicze obsługuje około 1000 samolotów pasażerskich, z czego ponad 770 to maszyny leasingowane. W tych ramach rosyjscy przewoźnicy dzierżawią od zagranicznych właścicieli 515 samolotów o wartości rynkowej ok. 10 mld dolarów. Kolejne 200 samolotów należy do rosyjskich leasingodawców, a tylko kilkadziesiąt bezpośrednio do przewoźników. Ponadto w Federacji Rosyjskiej wyprodukowano ok. 200 maszyn SSJ 100.

Plan zakłada przejęcie ich reasekuracji przez bank centralny. 3 marca Bank Rosji podwyższył kapitał funduszu do 300 mld rubli. Według Kommiersanta, dyskutowana jest dalsza kapitalizacja do 500 miliardów i 1 biliona rubli. Jest to skutek wymogów europejskich, zgodnie z którymi średni limit reasekuracji (ubezpieczenia) wynosi 600 milionów dolarów za jeden statek powietrzny.

- reklama -

– Nawet w ramach gwarancji państwowych rosyjskie linie lotnicze nie wierzą w możliwości reasekuracyjne banku centralnego – podkreślił jeden z rozmówców Kommiersanta. Jak dodało źródło: – Limity ubezpieczeniowe proponowane przez bank centralny wahają się od 10 do 50 milionów dolarów za samolot.

Wobec zaistniałej sytuacji Kreml grozi europejskim dostawcom usług leasingowych nacjonalizacją wynajmowanych samolotów. Komunikator Telegram opublikował pismo Federalnej Agencji Transportu Lotniczego do lokalnej linii Tiumeń MTU, polecające złożenie wniosków o ponowną rejestrację wszystkich eksploatowanych statków powietrznych o rejestracji zagranicznej w Federacji Rosyjskiej.

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
reklama spot_img

Ostatnio dodane

Aborcyjna bandyterka

W Nowym Jorku aborcjonistka rzuciła się z pięściami i pobiła dziennikarkę będącą działaczką pro life. Z tej okazji genialną...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx