INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

05:45 | poniedziałek | 21.04.2025

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Rosyjska logistyka przestaje funkcjonować

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

21 kwietnia

Zbrodnia katyńska – Ostaszków

4 kwietnia 1940 Strzał w potylicę i "pogrzeb" w dole śmierci. Tak sowieci mordowali polską elitę - żołnierzy Korpusu Ochrony Pogranicza i policjantów. Przez całe...

Koniecznie przeczytaj

Rosyjskie terminale bojkotowane przez duże linie kontenerowe i węzły przeładunkowe, nie przyjmują rosyjskich produktów eksportowych, aby uniknąć przeładowania. Z kolei branża kontenerowa, która stanęła w obliczu niedoboru walut oraz rosnącego oprocentowania kredytów i leasingu, prosi Kreml o wsparcie.  Rozważana jest zmiana schematów ruchu towarowego na bazie linii chińskich oraz obejścia embarga przez porty krajów, które nie przystąpiły do ​​sankcji.

Jak informuje gazeta „Kommiersant”, odmowa przyjmowania rosyjskich ładunków przez największe linii kontenerowe i huby przeładunkowe Europy, wpłynęła już na pracę rosyjskich portów. Rosyjska spółka Global Ports wprowadziła ograniczenia dla przyjmowania kontenerów eksportowych w terminalu Petrolesport (St. Petersburg) oraz terminalu Ust-Luga (Obwód Leningradzki).

- reklama -

– Jest to konieczne, aby zapewnić nieprzerwane działanie i zapobiec przepełnieniu nabrzeży – wyjaśniła Global Ports, dodając, że przyjmuje tylko ładunki dla statków, których zawinięcie potwierdzili agenci konkretnych armatorów. 

W związku z tym Euroazjatycki Związek Uczestników Towarowego Transportu Kolejowego (ESU, zrzeszający 85 proc. rosyjskich zasobów kontenerowych), zwrócił się o wsparcie do premiera Michaiła Miszustina. Chodzi szczególnie o złagodzenie wymogu sprzedaży 80 proc. dochodów walutowych. Pozostałe 20 proc. to za mało, aby zapłacić za usługi kontrahentów zagranicznych przy organizacji usług w ruchu międzynarodowym. 

ESU proponuje również ograniczenie wzrostu stawek rat leasingowych i rat kredytowych wynikających z zawartych wcześniej umów dotyczących zakupu platform, kontenerów, urządzeń przeładunkowych, itp. 

- reklama -

ESU ostrzega również, że w związku z sankcjami i odmową międzynarodowej współpracy z portami północno-zachodniej i południowej Rosji, linie kontenerowe będą zmuszone: – Krytycznie zmniejszyć import żywności, leków i innych niezbędnych towarów przewożonych w kontenerach.

„Kommiersant” przyznaje, że wojna z Ukrainą paraliżuje logistykę towarów w Federacji Rosyjskiej.

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
reklama spot_img

Ostatnio dodane

Aborcyjna bandyterka

W Nowym Jorku aborcjonistka rzuciła się z pięściami i pobiła dziennikarkę będącą działaczką pro life. Z tej okazji genialną...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx