INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

19:57 | środa | 27.11.2024

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

No menu items!
Więcej

    Rosyjska logistyka przestaje funkcjonować

    Czas czytania: 2 min.

    Kartka z kalendarza polskiego

    27 listopada

    Jan Kazimierz w słuckim pasie

    20 listopada 1648 Chwalcie usta Pannę Marię!Już więcej nie wierzęAni w działa, ni w husarię,W zbroje, ni w pancerze.Za nic wszystkie mi potęgi,Wojsk ogromnych chmura,Za...

    Koniecznie przeczytaj

    Rosyjskie terminale bojkotowane przez duże linie kontenerowe i węzły przeładunkowe, nie przyjmują rosyjskich produktów eksportowych, aby uniknąć przeładowania. Z kolei branża kontenerowa, która stanęła w obliczu niedoboru walut oraz rosnącego oprocentowania kredytów i leasingu, prosi Kreml o wsparcie.  Rozważana jest zmiana schematów ruchu towarowego na bazie linii chińskich oraz obejścia embarga przez porty krajów, które nie przystąpiły do ​​sankcji.

    Jak informuje gazeta „Kommiersant”, odmowa przyjmowania rosyjskich ładunków przez największe linii kontenerowe i huby przeładunkowe Europy, wpłynęła już na pracę rosyjskich portów. Rosyjska spółka Global Ports wprowadziła ograniczenia dla przyjmowania kontenerów eksportowych w terminalu Petrolesport (St. Petersburg) oraz terminalu Ust-Luga (Obwód Leningradzki).

    - reklama -

    – Jest to konieczne, aby zapewnić nieprzerwane działanie i zapobiec przepełnieniu nabrzeży – wyjaśniła Global Ports, dodając, że przyjmuje tylko ładunki dla statków, których zawinięcie potwierdzili agenci konkretnych armatorów. 

    W związku z tym Euroazjatycki Związek Uczestników Towarowego Transportu Kolejowego (ESU, zrzeszający 85 proc. rosyjskich zasobów kontenerowych), zwrócił się o wsparcie do premiera Michaiła Miszustina. Chodzi szczególnie o złagodzenie wymogu sprzedaży 80 proc. dochodów walutowych. Pozostałe 20 proc. to za mało, aby zapłacić za usługi kontrahentów zagranicznych przy organizacji usług w ruchu międzynarodowym. 

    ESU proponuje również ograniczenie wzrostu stawek rat leasingowych i rat kredytowych wynikających z zawartych wcześniej umów dotyczących zakupu platform, kontenerów, urządzeń przeładunkowych, itp. 

    - reklama -

    ESU ostrzega również, że w związku z sankcjami i odmową międzynarodowej współpracy z portami północno-zachodniej i południowej Rosji, linie kontenerowe będą zmuszone: – Krytycznie zmniejszyć import żywności, leków i innych niezbędnych towarów przewożonych w kontenerach.

    „Kommiersant” przyznaje, że wojna z Ukrainą paraliżuje logistykę towarów w Federacji Rosyjskiej.

    Śledź nas na:

    Czytaj:

    Oglądaj:

    Subskrybuj
    Powiadom o

    0 komentarzy
    oceniany
    najnowszy najstarszy
    Wbudowane informacje zwrotne
    Zobacz wszystkie komentarze
    reklama spot_img

    Ostatnio dodane

    Waszyngton i Berlin jak Warszawa

    Yes! Yes! Yes! Trio Donald Tusk, Szymon Hołownia i Adam Bodnar odnotowało międzynarodowy sukces! Ich taktykę stosowania prawa tak,...

    Przeczytaj jeszcze to!

    0
    Podziel się z nami swoją opiniąx