INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

23:35 | piątek | 26.04.2024

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Kanał przez Mierzeję Wiślaną tajną drogą dla polskich Abramsów?

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

26 kwietnia

Jedźcie sami do Niemiec…

13 kwietnia 1943 W czasie II wojny światowej, Warszawa była dla Niemców najniebezpieczniejszym z okupowanych przez nich miast Europy. Każdy Polak mógł wtedy zginąć...

Koniecznie przeczytaj

Taką opinią w wywiadzie dla rosyjskiego portalu Daily Storm, podzielił się gubernator obwodu kaliningradzkiego.

Anton Alichanow oświadczył, że decyzja polskich władz o przekopaniu kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Zdaniem gubernatora chodzi wyłącznie o cel militarny. Warszawa potrzebuje drogi wodnej wyłącznie po to, by na pokładach okrętów desantowych szybko przerzucić czołgi do obwodu kaliningradzkiego.

- reklama -

Pułki pancerne stacjonujące pod Elblągiem uzyskają w ten sposób możliwość najszybszego transportu. Tylko to uzasadnia budowę, bo Polska nie potrzebuje kanału w innych celach – podkreślił Alichanow. 

Jak dodał gubernator: – Cel rozumieją wszyscy, w tym przewodniczący rządzącej w Polsce partii Prawo i Sprawiedliwość Jarosław Kaczyński.

Rosyjski urzędnik stwierdził, że tak naprawdę ani polskie statki, ani statki innych państw nigdy nie miały problemów z wejściem do portu w Elblągu, mimo że muszą płynąć rosyjskimi wodami terytorialnymi. 

- reklama -

Ponadto zdaniem Alichanowa, budowa kanału jest prowadzona z naruszeniem prawa międzynarodowego i może doprowadzić do katastrofy ekologicznej na Morzu Bałtyckim.

„Daily Storm” przypomina, że Polska podjęła decyzję o budowie kanału w 2016 r. Pierwszy etap prac zakończył się w czerwcu ubiegłego roku, a oddanie do eksploatacji jest planowane na przyszły rok. 

Tymczasem w opinii polskich władz, kanał żeglugowy łączący Zalew Wiślany i Zatokę Gdańską przez Mierzeję Wiślaną jest niezbędny. 

- reklama -

– W nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej inwestycja zwiększa bezpieczeństwo tej części Polski i wschodniej granicy Unii. Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej – twierdzą polscy urzędnicy.

Jak dotychczas strona rosyjska jednostronnie ograniczała swobodny ruch statków, a nawet blokowała tor wodny leżący na jej wodach terytorialnych. W ten sposób Moskwa uniemożliwiała funkcjonowanie portu w Elblągu, a zatem rozwój ekonomiczny północno-wschodniej Polski.

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

2 KOMENTARZE

Subskrybuj
Powiadom o

2 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
grom52
08.10.2021 22:39

Bla,bla,bla ruska durnoto. By the way – po zakończeniu prac przekopu przez Mierzeję Wiślaną, powinniśmy zasypać betonowymi blokami naszą granicę na Mierzei pozostawiając 1 metr wody powyżej dla przepływu ryb, fok itp.

Jasio ze wsi
09.10.2021 13:33

Ruska propaganda, ZSSRowski krzyk. 😛

reklama spot_img

Ostatnio dodane

Toż to szok!

A tak się starała... Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Donald Tusk podjął już decyzję - Janina...

Przeczytaj jeszcze to!

2
0
Podziel się z nami swoją opiniąx