Sprzedażowy gigant wprowadza na rynek urządzenie bezdotykowego skanowania danych biometrycznych klientów.
– Amazon testuje swoją technologię bezdotykowego skanowania biometrycznych danych klientów – informuje portal HumansAreFree. Jeff Bezos widzi możliwość stosowania urządzenia w biurach, urzędach i na stadionach.
Technologia jest oparta na bezdotykowym odczytaniu danych klienta z chipu zawierającego dane biometryczne, umieszczonego pod skórą dłoni lub czoła potencjalnego klienta.
W związku z tym Amazon ogłosił, że wprowadza nową formę transakcji Amazon One w wersji Palm Recognition Technology, która przewiduje zbliżenie dłoni do terminala.
– Celowo wybraliśmy wariant chipu w dłoni, ponieważ wykonanie takiego gestu nie pozostawia wątpliwości, co do świadomej woli kupującego – reklamuje pomysł szef firmy Physical Retail & Technology, która opracowała urządzenie na zlecenie Amazona.
Jak dodaje Dilip Kumar, właściciel koncernu sprzedażowego Jeff Bezosplanuje szerokie zastosowanie urządzenia nie tylko, jako alternatywnej formy płatności. Technologia Amazon One będzie miała zastosowanie w pracy urzędów spraw obywatelskich oraz we wszystkich miejscach masowych imprez, usprawniając systemy bezpieczeństwa, na przykład stadionowego.