Amerykańska organizacja konsumencka złożyła skargę na Kraft Heinz Co. za obrzydzanie dzieciom brokułów, łososia i tofu w swoich reklamach, informuje Reuter.
Według federalnych wytycznych reklamy spożywcze powinny – zachęcać do odpowiedzialnego stosowania produktu z myślą o zdrowym rozwoju dziecka – przypomina agencja.
Mówią również, że – nie powinny zniechęcać ani dyskredytować zdrowego stylu życia lub spożywania owoców lub warzyw –
Tymczasem organizacja konsumencka wskazała reklamę Kraft Macaroni & Cheese, w której dziecko uciekające przed widelcem warzyw, z krzykiem – nie – ratuje miska makaronu i sera. Materiał był wielokrotnie emitowany w sieciach dla dzieci, w tym Disney XD, Nickelodeon i Cartoon Network.
Skarżący zwrócił również uwagę na reklamę firmy Ore-Ida, która zachęcała rodziców do przekupywania swoich dzieci frytkami, aby nakłonić je do jedzenia zdrowej żywności.