INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

Centralna Agencja Informacyjna

08:05 | poniedziałek | 16.05.2022

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Facebook blokuje rosyjską firmę. Za szkalowanie szczepionki na Covid-19 Pfizera i AstraZeneki

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

16 maja

Święty Andrzej Bobola – męczennik i patron Polski

Środa, 16 maja 1657 UWAGA! Tekst zawiera drastyczne treści! Święty Andrzej Bobla w czasie powstania Chmielnickiego został bestialsko zamordowany przez Kozaków. Dla bolszewików był „osobliwością”, pokazywaną...

Koniecznie przeczytaj

Facebook poinformował, że usunął setki kont związanych z agencją reklamową działającą w Rosji, która próbowała płacić influencerom w mediach społecznościowych za szkalowanie szczepionek na Covid-19 produkowanych przez firmy Pfizer i AstraZeneca.

Za siecią 65 kont na Facebooku i 243 kont na Instagramie stała firma reklamowej i marketingowa Fazze, działająca w Rosji dla nieznanego klienta – podaje agencja AP.

- reklama -

Sieć ta wykorzystywała fałszywe konta do rozpowszechniania wprowadzających w błąd twierdzeń dyskredytujących bezpieczeństwo szczepionek Pfizera i AstraZeneki, w tym że preparat firmy AstraZeneca zmieni człowieka w szympansa.

Treści publikowane na fałszywych kontach były kierowane do odbiorców w Indiach, krajach Ameryki Łacińskiej i w mniejszym stopniu do odbiorców w Stanach Zjednoczonych, przy użyciu kilku platform mediów społecznościowych, w tym Facebooka i Instagrama.

Fazze skontaktowała się również z influencerami mediów społecznościowych w kilku krajach, oferując im zapłatę za zamieszczenie wprowadzających w błąd treści. To się jednak nie powiodło, bo influencerzy z Niemiec i Francji ujawnili przedstawioną im ofertę.

- reklama -

Śledczy Facebooka twierdzą, że niektórzy influencerzy opublikowali materiał, ale później go usunęli, gdy zaczęły pojawiać się historie o pracy Fazze. Francuski YouTuber Leo Grasset był wśród tych, z którymi skontaktowała się Fazze. W maju powiedział agencji AP, że został poproszony o zamieszczenie 45- lub 60-sekundowego filmu na Instagramie, TikToku lub YouTubie krytykującego wskaźnik śmiertelności po zastosowaniu szczepionki Pfizera. Kiedy Grasset poprosił Fazze o zidentyfikowanie jej klienta, firma odmówiła. Grasset odrzucił ofertę i publicznie wyraził swoje obawy.

Agencja AP pisze, że Rosja aktywnie reklamuje za granicą swój preparat na Covid-19, szczepionkę Sputnik V, co część analityków postrzega jako działania mające na celu “zbieranie geopolitycznych punktów”. Przedstawiciele Facebooka nie wypowiedzieli się na temat ewentualnej motywacji za kampanią oszczerstw.(PAP)

cyk/ akl/

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
reklamaspot_img

Ostatnio dodane

Amerykańskie szkoły ograniczają promocję ideologii LGBT

Środowiska LGBTQitd oraz lewackie kipią z oburzenia – kolejne amerykańskie szkoły usuwają ze swoich bibliotek „literaturę” promującą homoseksualizm i...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx
()
x