Popularny komunikator wprowadzi na rynku amerykańskim usługę TikTok Kitchen Brand Food Delivery – informuje serwis ekonomiczny Bloomberg.
TikTok poinformował, że otwiera sieć restauracji pod marką TikTok Kitchen, która będzie się zajmowała przygotowaniem i dostarczaniem gotowych potraw. Planowany termin uruchomienia 300 punktów sprzedażowych w USA to marzec przyszłego roku. W menu znajdą się najpopularniejsze dania aplikacji, takie jak TikTok Pasta, Pasta Chips i Corn Ribs.
Aby zachęcić użytkowników do korzystania z nowej usługi, TikTok wynajął firmę Virtual Dining Concepts. Współpraca ma zaowocować powstaniem sieci autorskich restauracji, prowadzonych przez celebrytów i blogerów znanych na rynku gastronomicznym USA. Współzałożyciel VDC Robert Earl zadeklarował, że do końca 2022 r. planuje się otwarcie kolejnych 700 punktów sprzedażowych TikTok.
– Liczby wskazują, że platforma ma miliard stałych użytkowników miesięcznie. Po raz pierwszy współpracujemy z marką, o klienteli złożonej z setek milionów osób na całym świecie – powiedział Earl.
Według informacji przekazanych Bloombergowi, menu będzie aktualizowane co trzy miesiące. Jeśli nowe danie zdobędzie popularność, natychmiast będzie włączane do aplikacji zakupowej. Dlatego nie wiadomo, czy takie przeboje, jak pieczony makaron feta („PastaTikTok”, najpopularniejsza potrawa 2021 r. w wyszukiwarce Google) utrzymają się na stałe w menu. Aby zachęcić do opracowywania przepisów komunikator poinformował, że dochody z restauracji trafią również do ich autorów. W ten sposób TikTok chce wspierać talenty kulinarne.
Jak ocenia Bloomberg, TokTok idzie w ślady wielu firm, które próbują wyjść poza rynek swoich pierwotnych usług. Na przykład kanadyjski Uber Eats ogłosił, że będzie również dostarczał klientom marihuanę. Wcześniej firma uruchomiła dostawę napojów alkoholowych.