Dyrektor CNN ds. marketingu Allison Gollust podała się dymisji po niezależnym dochodzeniu wewnętrznym – poinformował dyrektor generalny WarnerMedia Jason Kilar.
Portal Axios ocenia, że dymisja Gollust to następstwo rezygnacji Jeffa Zuckera z funkcji prezesa CNN. Zucker został usunięty na początku lutego po tym, jak okazało się, że nie ujawnił zarządowi, personelowi i widzom stacji związku z Gollust.
Według koncernu WarnerMedia, który jest właścicielem telewizji: – Wyniki dochodzenia pokazują, że Gollust, Zucker i były prezenter Chris Cuomo naruszyli zasady etyczne firmy, w tym standardy i praktyki dziennikarskie obowiązujące w CNN.
Jak wyjaśnił Jason Kilar, do takiego wniosku upoważniają opinie ponad 40 niezależnych ekspertów medialnych oraz przegląd ponad 100 tys. krytycznych smsów oraz e-maili od widzów CNN.
Według Axios, śledztwo w CNN przeprowadziła zewnętrzna kancelaria prawna, kierowana przez byłego sędziego federalnego. W związku z jego zakończeniem, CEO WarnerMedia poinformował pracowników telewizji: – Zdaję sobie sprawę, że wyniki są niepokojące, rozczarowujące, a szczerze mówiąc to bolesna lektura.
– Mamy w CNN najwyższe standardy uczciwości dziennikarskiej i muszą one dotyczyć wszystkich w tym samym stopniu – Kilar odniósł się do złamania etyki przez Zuckera i Gollust.
Jak dodał CEO: – Biorąc pod uwagę informacje przekazane mi w dochodzeniu, jestem głęboko przekonany, że podjęliśmy właściwe działania i decyzje.
Ponieważ CNN nie odpowiedziała na prośbę Axios o komentarz, portal ocenia, że skandal obyczajowy, który załamał wyniki oglądalności CNN, wskazuje, że w mediach nie ma osób nietykalnych.