INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

13:38 | niedziela | 19.05.2024

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Rosyjska branża lotnicza cofnięta do epoki sowieckiej

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

19 maja

Zanim był Wołyń

16 maja 1657 Kozaccy oprawcy zabrali zakonnika go do rzeźni Grzegorza Hołowejczyka, gdzie go bestialsko torturowali – m.in. przypalając go ogniem, wbijając drzazgi za paznokcie...

Koniecznie przeczytaj

Rosja była mocno zintegrowana ze światowym przemysłem lotniczym ale inwazja na Ukrainę wszystko zmieniła. Rosyjskie lotnictwo „z pewnością się skurczy” powracając do epoki ZSRS, informuje Reuter. 

Przed inwazją rosyjskie linie lotnicze kupowały lub dzierżawiły większość swoich samolotów od zachodnich producentów. Moskiewskie lotniska należały do ​​najbardziej ruchliwych na świecie, stanowiąc hub łączący Europę z Azją.

- reklama -

Obecnie UE, Wielka Brytania, USA, Kanada i wiele innych jurysdykcji zamknęło swoje niebo i lotniska dla wszelkich samolotów należących do Rosji lub zarejestrowanych przez Rosjan. Putin zemścił się podobnymi środkami. 

To w dużej mierze zakończyło przeloty nad Rosją, co oznacza koniec lukratywnych opłat, wykorzystywanych do subsydiowania Aeroflotu. Rosyjskie linie lotnicze mogą teraz latać do Zatoki Perskiej, Turcji i części Azji. W Europie tylko Serbia wciąż planuje regularne połączenia.

Boeing i Airbus, a także producenci silników lotniczych wstrzymali dostawy części i nie aktualizują już oprogramowania. Boeing zawiesił szkolenie pilotów w Moskwie, a Airbus zawiesił operacje w rosyjskim centrum obsługi.

- reklama -

Londyn uniemożliwił rosyjskim firmom lotniczym i kosmicznym dostęp do brytyjskiego sektora ubezpieczeniowego, co jest szczególnym ciosem, biorąc pod uwagę dominację Wielkiej Brytanii na tym rynku.

Rosyjski przewoźnik S7 ogłosił w piątek, że rezygnuje ze wszystkich tras międzynarodowych. Chociaż loty do Rosji wciąż są realizowane przez przewoźników z Azji i Bliskiego Wschodu, mogą zostać wstrzymane, jeśli ta nie będzie w stanie zagwarantować odpowiedniej obsługi na swoich lotniskach.

Z około tysiąca samolotów rosyjskich linii lotniczych, około połowa należy do firm leasingowych, w tym większości irlandzkich. Obecnie chcą zwrotu swoich liniowców. Jednak Rosyjska Federalna Agencja Transportu Lotniczego doradziła liniom lotniczym posiadającym samoloty zarejestrowane za granicą, wstrzymanie lotów pasażerskich i towarowych, co utrudni odzyskanie samolotów. W rosyjskiej prasie pojawiły się doniesienia, że ​​Kreml rozważa nacjonalizację parku lotniczego.

- reklama -

Ponieważ zagraniczne niebo jest w dużej mierze niedostępne, rosyjscy przewoźnicy koncentrują się na rejsach lokalnych. To powrót do czasów zimnej wojny, kiedy Związek Radziecki miał jeden z największych na świecie sektorów lotnictwa krajowego. Tyle, że miał również prężny przemysł lotniczy, który budował własne samoloty. 

Tupolew Tu-154, który dominował na niebie ZSRR był widziany ostatni raz w 2010 r. Tylko Korea Północna wykorzystuje nadal kilka takich maszyn.

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
reklama spot_img

Ostatnio dodane

Netanjahu cały w strachu

Jedni nie mogą nie mogą strzelać, inni mogą. Międzynarodowy Trybunał Karny jednych może sądzić, innych - za takie same...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx