INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

23:42 | czwartek | 27.11.2025

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

No menu items!
Więcej

    Nestle i Unilever ogłosiły w Rosji gigantyczną podwyżkę cen

    Czas czytania: < 1 min.

    Kartka z kalendarza polskiego

    27 listopada

    Nosorożec z kopalni wosku

    23 października 1929 Co prawda w Polsce nie znaleziono (jeszcze) kompletnego szkieletu dinozaura ani mamuta, ale za to mamy znalezisko, jakiego nie ma żadne muzeum...

    Koniecznie przeczytaj

    Nestle i Unilever powiadomiły rosyjskich detalistów o podwyżce cen swoich wyrobów, która wyniesie 45 procent, informuje gazeta „Wiedomosti” na podstawie danych rozesłanych przez producentów sieciom handlowym.

    Wzrost cen dotyczy, m.in. kawy Nescafe, kakao Nesquik, żywności dla niemowląt, napojów Lipton, gotowych śniadań, czekolady oraz wyrobów kosmetycznych i higienicznych Dove, Rexona, Camay.

    - reklama -

    Nestle tłumaczył wzrost cen zmianą sytuacji rynkowej. Pojawiły się trudności logistyczne w dostawach produktów, surowców, opakowań oraz wzrosły koszty produkcji.

    Jeden ze światowych liderów na rynku artykułów spożywczych i chemii gospodarczej Unilever, wskazał, że wzrost cen towarów w Rosji jest związany z dynamiką kursu walutowego, rosnącymi kosztami logistycznymi, a także zmianą sytuacji makroekonomicznej.

    Rosyjskie ministerstwo gospodarki potwierdziło natomiast, że duży wpływ na przedsiębiorstwa wywierają zmiany kursu walutowego oraz restrukturyzacja szlaków logistycznych. Pojawiające się trudności mają być rozwiązane szybką zmianą łańcuchów dostaw.

    - reklama -

    Według gazety, istotnym czynnikiem wzrostu cen jest inflacja, która w przypadku towarów żywnościowych i pierwszej potrzeby osiągnie w kwietniu poziom 25 proc.

    Jak informują „Wiedomosti”, podwyżki ogłosili także inni dostawcy. 14 marca amerykańska firma P&G, produkująca towary pod markami Ariel, Tide, Lenor, Fairy, Pampers, Always, Gillette, Head & Shoulders i inne, podjęła decyzję o wzroście cen swoich produktów w Rosji średnio o 43 proc.

    Śledź nas na:

    Czytaj:

    Oglądaj:

    Subskrybuj
    Powiadom o

    0 komentarzy
    oceniany
    najnowszy najstarszy
    Wbudowane informacje zwrotne
    Zobacz wszystkie komentarze
    reklama spot_img

    Ostatnio dodane

    Łotwa poradzi się „kolegów z Polski”

    W swoim wpisie na platformie X Evika Silina powiadomiła też, że wydała poleceniach ministrom obrony i spraw wewnętrznych,...

    Przeczytaj jeszcze to!

    0
    Podziel się z nami swoją opiniąx