Od połowy lipca trwa w Holandii kampania reklamowa promująca eutanazję. Spoty wyprodukowało holenderskie Stowarzyszenie na rzecz Wolnej Eutanazji (NVVE).
Pokazywane są w lokalnych i ogólnokrajowych kanałach telewizyjnych Holandii, niektóre w najpopularniejszym paśmie wieczornym. Reklamowe filmiki dostępne są też na You Tubie.
Na wrzesień zapowiedziano kampanię w lokalnej prasie i na ruchomych bilbordach cyfrowych, rozmieszczonych na terenie całej Holandii. Hasłem akcji reklamowej są słowa: “Pytania dotyczące końca życia? Jestem za tym”.
Ideą przewodnią jej organizatorów jest przedstawienie NVVE, jako ośrodka wiedzy na tematy dotyczące eutanazji i punktu kontaktowego dla wszystkich zainteresowanych tym tematem, mającym wątpliwości, czy obawy. Informując o kampanii na swojej stronie internetowej, Stowarzyszenie nazywa się autorytetem w dziedzinie “dobrowolnego zakończenia życia”. Wskazuje na swoją obecność wszędzie tam, gdzie w związku z konsekwencjami COVID-19 pojawiają się pytania dotyczące “godnego umierania”.
Reklamówki Stowarzyszenia, według informacji portalu włoskiego dziennika Avvenire, zapraszają do kontaktu, zachęcają do “reżyserowania” swojego życia, proponują porady online i zniżkę dla tych, którzy się zarejestrują. Obecnie, na stronie Stowarzyszenia zarejestrowanych jest 172 tys. użytkowników.
Źródło: nvve.nl/avvenire.it