Firma Piano zajmująca się technologią subskrypcji, która pomaga wydawcom zarabiać na ich stronach internetowych, przejęła firmę SocialFlow, która umożliwia wydawcom zarabianie na treściach publikowanych w mediach społecznościowych – informuje Axios.
Zdaniem portalu, fuzja pomoże klientom Piano dotrzeć do czytelników w mediach społecznościowych, zachęcając do wykupienia subskrypcji. Przed transakcją Piano wspomagała przede wszystkim sprzedaż potencjalnym subskrybentom treści zamieszczanych na stronach internetowych lub w ich aplikacjach na urządzenia mobilne.
Zgodnie z umową, personel SocialFlow utrzyma zatrudnienie w Piano. Dotychczas na SocialFlow składały się dwie spółki. Pierwsza koncentrowała się na marketingu w mediach społecznościowych, druga na płatnych usługach dla użytkowników. Po fuzji firma Piano zajmie się kompleksowym pozyskiwaniem subskrypcji.
Transakcja pomoże zoptymalizować narzędzia zdobywania potencjalnych subskrybentów w mediach społecznościowych za pomocą bezpłatnych treści.
– Będziemy również dążyli do pozyskania większego kapitału. Postrzegamy naszą przyszłość w statusie spółki publicznej – powiedział dyrektor Piano Trevor Kaufman.
Według Axios, Piano zatrudnia ponad 650 pracowników. Wykazuje się rentownością, zbliżając się do 100 mln dolarów przychodu rocznie. Około 38 proc. kontraktów przypada na wydawców z Ameryki Północnej, a około 40 proc. z Europy. Pozostała część jest dzielona pomiędzy rynki Azji i Ameryki Łacińskiej.
Axios przypomina, że wcześniej Piano nabyła inne firmy z branży. W 2019 r. przejęła norweską Cxense, wchodząc w posiadanie platformy zarządzania danymi w czasie rzeczywistym. W marcu ubiegłego roku kupiła francuską spółkę analityczną AT Internet.