INFORMUJEMY, NIE KOMENTUJEMY

© 2020-2021 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Centralna Agencja Informacyjna

23:02 | środa | 05.11.2025

© 2020-2023 r. FreeDomMedia. All rights reserved.

Spotify nie „zarżnie złotej kury” Joe Rogana

Czas czytania: 2 min.

Kartka z kalendarza polskiego

5 listopada

Nosorożec z kopalni wosku

23 października 1929 Co prawda w Polsce nie znaleziono (jeszcze) kompletnego szkieletu dinozaura ani mamuta, ale za to mamy znalezisko, jakiego nie ma żadne muzeum...

Koniecznie przeczytaj

Założyciel i dyrektor generalny Spotify Daniel Ek poinformował, że chociaż potępia używanie rasistowskiego języka przez Joe Rogana, nie wierzy, aby zakończenie współpracy z tak popularną osobowością medialną było właściwym rozwiązaniem, poinformował Politico. 

Portal uważa, że Joe Rogan postawił Spotify w trudnej sytuacji, ale gigant streamingowy nie jest gotowy, aby rozstać się z gospodarzem popularnych, a więc dochodowych podcastów „The Joe Rogan Experience”, pomimo jego komentarzy na temat szczepionek i używania rasistowskiego języka.

- reklama -

– Oświadczenie jest wyraźnym wskazaniem, że los Spotify opiera się Roganie – komentuje portal, dodając, że firma zapłaciła ok. 100 mln za wyłączność na jego nagrania.

Publiczne kłopoty Rogana zaczęły się 24 stycznia, kiedy kilka grup muzycznych poprosiło serwis o usunięcie swoich utworów, w związku z obawami przed powiązaniem twórczości z antyszczepionkowymi wypowiedziami Rogana oraz rasizmem.

– Biorą pieniądze ze streamingu i płacą temu facetowi 100 milionów dolarów, a nam za prawa autorskie jakieś 0,003 proc. dolara – powiedział Politico jeden ze zwycięzców Grammy.

- reklama -

Rogan przeprosił w sobotnim nagraniu na Instagramie, mówiąc, że jego komentarze były „najbardziej żałosną i wstydliwą rzeczą”, a słowa „negr” nie używa od lat.

Według Politico, szwedzki serwis strumieniowy oferujący dostęp do muzyki oraz podcastów, ma obecnie 406 milionów aktywnych użytkowników, co oznacza wzrost o prawie 20 proc. rok do roku. Reklamodawcy napływają głównie dzięki podcastom, choć eksperci twierdzą, że muzycy nadal generują większość zysków Spotify. 

Według Midia Research, Spotify zapewnia 31 proc. z 524 milionów subskrypcji strumieniowego przesyłania muzyki na całym świecie czyli dwukrotnie więcej od Apple Music.

Śledź nas na:

Czytaj:

Oglądaj:

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
reklama spot_img

Ostatnio dodane

Łotwa poradzi się „kolegów z Polski”

W swoim wpisie na platformie X Evika Silina powiadomiła też, że wydała poleceniach ministrom obrony i spraw wewnętrznych,...

Przeczytaj jeszcze to!

0
Podziel się z nami swoją opiniąx